11 kwi 2017

Raport z placu boju - 6 tydzień DSP

Dzisiejszy raport wyjątkowo pojawia się we wtorek, czyli dzień później niż wynikałoby to z mojego planu i wcześniejszych zapowiedzi. W ubiegłym tygodniu sprawy prywatne zajęły mi cały dostępny czas i niestety nie udało mi się nic zrobić w projekcie. Nie chciałem wrzucać wpisu tylko po to, żeby opisać w nim, że nic nie zrobiłem - dlatego właśnie postanowiłem odłożyć posta na dzień później, a w międzyczasie postarać się o materiał na niego. Właśnie z tego względu nie mam dziś do opisania zbyt wiele, ale lepsze to niż nic :)

W projekcie pojawiły się nowe tabele w bazie danych: wallet i asset . Będą one służyły do przechowywania odpowiednio:
  • portfeli, czyli zbioru inwestycji danego użytkownika. W portfelach na razie będą mogły być tylko jednostki funduszy inwestycyjnych, ale docelowo również akcje, obligacje, gotówka itp.
  • pojedynczych składników z których jest zbudowany portfel. W tej tabeli znajdą się posiadane ilości jednostek funduszy oraz daty ich zakupu i ewentualnej sprzedaży. Zawartość tej tabeli można także rozumieć jako operacje wykonywane w portfelach
Zostały również dodane nowe metody w API, które także dotyczą portfela i operacji na nim. Można więc za pomocą API pobrać listę aktualnie posiadanych walorów i historię operacji. Musiałem dopisać też kilka pomocniczych metod jak np. pobranie listy dostępnych funduszy. Dodałem również możliwość wysłania do API informacji o kupnie i sprzedaży jednostek funduszy. Tu jednak musiałem się zatrzymać, bo zanim będę mógł dodawać kolejne operacje, które można wykonać, to muszę przemyśleć jak będzie wyglądała autentykacja i autoryzacja użytkowników.

Ostatnią rzeczą na którą poświęciłem kilka chwil to badanie możliwości automatycznego pobierania kursów funduszy. Każde towarzystwo funduszy inwestycyjnych ma obowiązek publikowania wyników prowadzonych przez siebie inwestycji, więc te dane są publicznie dostępne. Problemem pozostaje ich pobranie, bo prawdopodobnie będzie trzeba pisać dedykowaną metodę dla każdego TFI. Rozważałem również użycie narzędzi do testowania interfejsów użytkownika (jak np. Selenium), któremu mógłbym wskazać jaką stronę ma otworzyć, jaki przycisk kliknąć i gdzie zapisać wygenerowany plik. Zbadałem jak to wygląda w przypadku NN TFI i udało mi się wyłuskać z kodu linki pod jakimi są dostępne notowania konkretnych funduszy. Otwiera to drogę do jakiegoś prostego pobieracza tych plików, ale to już temat na kolejne tygodnie.

0 komentarze:

Prześlij komentarz