8 maj 2017

Portfel Emerytalny - 10 tydzień konkursu Daj Się Poznać

Cześć! Zapraszam na cotygodniowe podsumowanie tego, co dzieje się z moim projektem konkursowym.

W tym tygodniu nie udało się napisać zbyt wiele kodu, ale przemyślałem jak zoptymalizować zapytanie do bazy, które zwraca dane potrzebne do wyświetlenia wykresu. Będzie sporo przetwarzania wyników z bazy po stronie backendu, ale jednocześnie zapewnię możliwość wyboru, które fundusze są prezentowane na wykresie. Zacząłem już nawet zapisywać co wymyśliłem, ale na razie skończyło się na zakomentowaniu wszystkiego. Zapytanie które jest teraz zwraca dokładnie czego potrzebuję, więc jego optymalizacją zajmę się w przyszłości.

Kolejną rzeczą którą poprawiłem jest format JSON zwracany jako odpowiedź na zapytania do API. Wcześniej każdy wiersz wyniku był zwracany jako tablica, a teraz jest to obiekt z nazwami kolumn z zapytania. Czyli było tak:
{
  "data": [
    [
      1, 
      "IKE", 
      "IKE Plus", 
      "NN Investment Partners TFI S.A.", 
      "Towarzystwo funduszy inwestycyjnych"
    ], 
    [
      2, 
      "IKZE", 
      "Dobrowolny Fundusz Emerytalny PZU", 
      "PTE PZU SA", 
      "Powszechne towarzystwo emerytalne"
    ]
  ]
}
a teraz jest tak:
{
  "data": [
    {
      "Id": 1, 
      "Name": "IKE", 
      "Owner": "NN Investment Partners TFI S.A.", 
      "OwnerType": "Towarzystwo funduszy inwestycyjnych", 
      "ProductName": "IKE Plus"
    }, 
    {
      "Id": 2, 
      "Name": "IKZE", 
      "Owner": "PTE PZU SA", 
      "OwnerType": "Powszechne towarzystwo emerytalne", 
      "ProductName": "Dobrowolny Fundusz Emerytalny PZU"
    }
  ]
}
Po tej zmianie mogłem we frontendzie zmienić nic nie mówiące wywołania w stylu wallet[1] na opisowe wallet.Name. Dodałem też kilka klas (a konkretnie interfejsów) modelu we frontendzie, dzięki czemu do tego będzie działało jeszcze podpowiadanie składni dla tych obiektów.

To tyle jeśli chodzi o ubiegły tydzień, mam nadzieję że kolejny będzie bardziej obfity w nowy kod i funkcjonalności.

0 komentarze:

Prześlij komentarz